Objavil/a: Janez Božič | 11/08/2012

EVROPSKA PERMAKULTURNA KONVERGENCA 2012

Osrednje prizoišče - cirkuški šotorObiskali smo osrednji evropski permakulturni dogodek, ki naj bi se ponavljal vsake dve leti, in sejem bil je živ. 250 permakulturnikov iz cele Evrope – no ja, nisem srečal nikogar iz Bosne in Hercegovine, Črne gore in Makedonije, zato pa so jih nadomestili gostje iz Nove Zelandije, Latinske Amerike, Sirije in še od marsikje. Gostili so nas člani mladega ekonaselja gASTWERKe iz bližine Kassla, ne čisto na severu Nemčije, vendar vsekakor ne dosti bliže. Pri organizaciji pa so jim pomagali permakulturniki iz cele Nemčije.

 
Zame je bila to peta konvergenca, ki sem jo obiskal. Prvo, prav tako evropsko, ki se je zgodila daljnega leta ne vem več katerega v Suši pod Blegošem. Sledila je svetovna konvergenca v Motovunu, pa Hrvaška v Vukomeričih, pa ena lokalna v Balah. Konvergence so bolj ali manj uradni dogodki, s programom, govorniki, … in prav iz tega vidika se je tokratna zelo izkazala.  Izstopal je vsekakor John Croft, ki je predstavil svojo, s permakulturo v nebesih poročeno, metodo Dragon Dreaming. Verjamem, da je večina izmed nas že slišala zanjo, jaz vsekakor sem, vendar se me je navdihujoča predstavitev utemeljitelja te nenavadne metode projektnega načrtovanja »z dušo« dotaknila mnogo globlje kot informacije, ki sem jih prestregel do sedaj. Skratka ob prvi priliki, prva zadeva na prioritetni listi. Tudi ostali predavatelji v cirkuškem šotoru, največjem izmed petih ali šestih prizorišč, niso bili od včeraj. Margrit Kennedy, ki se že 30 let praktično in teoretično udejstvuje na področju komplementarnih valut. Ali pa Robin Alfred iz Findhorna, svetovalec za ekipno delo, ki nam je skozi Shakespearjevo igro Henrik V. med drugim predstavil tudi načine, kako obdržati skupno vizijo ali pa kaj so lastnosti dobrega vodje oziroma s čim se sooča. Ti trije predavatelji so bili pač najboljši izmed tistih, ki sem jih uspel videti; že samo v uradnem delu se je dogajalo mnogo preveč, da bi videl vse. Po priporočilih drugih udeležencev na primer bi si vsekakor moral ogledati še Christiana Felberja, ki je predstavil svojo Ekonomijo skupne blaginje. Seveda pa tudi za vse, ki niste oziroma nismo utegnili ni prepozno večino dogajanja v glavnem šotoru si lahko ogledam(o) na spletu.
Kompostno stranišče, ne najlepše pač pa najbolj funkcionalnoSeveda pa je bil tu tudi neuradni del. Izvrstna prilika za poglobitev obstoječih in navezavo novih prijateljstev, ter izmenjavo izkušenj. Neposredno po konvergenci se je namreč začelo prvo izmed sedmih srečanj European Permaculture Teachers’ Partnership. Tu se je zbralo okoli 40 permakulturnih učiteljev, kar je najverjetneje svojevrsten rekord. In pa seveda, permakulturo je potrebno delati na permakulturen način. Že sama lokacija ekonaselja, nekdanji gozdarski inštitut z ogromnim arboretumom, kvalitetnimi zgradbami, ki nadaljujejo svojo preobrazbo v eko zgradbe, in številnimi steklenjaki je nekaj, kar bi imel tudi doma. Kljub temu pa je prilagojen za gostitev nekoliko manjših skupin, recimo 50. Vse kar je bilo več, je bila čista improvizacija. In to dobra. Nemogoče je našteti vse domiselne rešitve, ki smo jim bili priča, vsekakor pa ne smemo spustiti serije kompostnih stranišč, ki je vse naše fiziološke doprinose usmerila naravnost v ogromne kompostne kupe, oziroma kupe Terra prete.
Skratka, naslednjič ne zamudite.

Responses

  1. Janez, kmalu bo (morda že jutri) v Sobotni prilogi Dela moj prispevek o Ekonomiji za skupno blaginjo in kratek intervju s Christianom Felberjem. Priporočam v branje! 🙂
    Tukaj sem napisal že par malenkosti tudi o tem:
    http://www.delo.si/zgodbe/sobotnapriloga/ekovasi-pravicna-druzba-je-mozna.html
    Me veseli, da te je ob srečanju z Johnom Croftom navdušil Dragon Dreaming. Jaz sem se čisto ujel in več niti ne znam drugače razmišljat … 🙂

    • Se še spomnim, ko si mi prvič omenil Dragon dreaming se mi je tisti planerski del zdel zelo znan iz Objectiv project planinaga.Tole z Johnom pa mi je dalo malo širšo sliko. Pa tudi John je odličen predavatelj, precej karizmatičen.


Oddajte komentar

Kategorije

